Sobota 22. 10. 2022

22.10.2022

Je sobota ráno a doma u Lenky a Markéty se zavírají kufry, obě doufají, že se vejdou do limitu 23kg....... V 9 hodin vyrážíme směr letiště Praha. Cestou nesmí chybět zastávka na kávu a v 11:30 h stíháme sraz s ostatní posádkou našeho kurzu na letišti Václava Havla.

Odbavení proběhlo rychle a v pořádku, protože vedoucí kurzu zajistil online odbavení letenek. Při procházce bezcelní zónou jsme si koupily nejdražší vodu v EU :) Je velmi dobrá, proto ji dopijeme i následující den.

Po usazení na svá místa v letadle nám kapitán oznámí, že budeme mít zpoždění, ale důvod jen tušíme. Naše angličtina potřebuje potrénovat. Proto také ten kurz, že? :) Když už se dalo letadlo do pohybu, nebylo nám příliš dobře. Vzlety a přistání nám úplně nesvědčí. No co už, letěly jsme a pořídily spoustu krásných fotek, které přiložíme.

Úspěšný let a úspěšné vyzvednutí zavazadel však neznamenalo, že karambol nepřijde. Stačilo dalších 5 minut a Lenka byla bez kabelky. To totiž jdete na toaletu, kabelku pověsíte na háček s myšlenkou, že ji tam určitě nenecháte. Pak místnost opustíte, letiště také a infarktový stav nastane "natotata". Zpět na letiště, v opačném směru k tomu, není úplně jednoduchý úkol. Nicméně, stačil pohled bezpečnostního pracovníka na vyděšený obličej a úprk pro kabelku mohl pokračovat. A! Byla tam!!!! :)

Naštěstí jsme stihly první odjezdovou skupinku a po hodinové cestě autem jsme se už úspěšně ubytovávaly ve městě Alcanede ve středisku Meio. Prostředí je velmi pěkné, útulné, jedná se o bývalý statek. Chovají se k nám jako k vlastním, pečují o nás jako o své.

Večerní setkání s ostatními členy kurzu proběhlo v přátelské atmosféře. Jsme tu všichni z ČR a SR ze stejného důvodu. Na jakoukoli otázku, položenou v angličtině, kýveme hlavou "ano", aniž bychom věděli, na co PŘESNĚ kýveme :) Kurz v Portugalsku nám pomůže potrénovat angličtinu v terénu.